logo image
Seko mums facebook.com Seko mums twitter.com Cukursaldi.lv RSS

Liepājas “Darbnīca” guvusi ne tikai savu kafejnīcas auru, bet mainījusi arī Lielo ielu

March 2nd, 2016  |  Publicēts iekš Gardēžu tūre

12789870_981122951982317_400644291_o

Jau trīs gadus liepājnieku un pilsētas viesu iecienīta kafejnīca ir “Darbnīca”, un tās valdes locekle, vadītāja Inta Šoriņa secinājusi, ka ne tikai serviss un ēdiens radījis šejienes īpašo atmosfēru, bet galvenokārt cilvēki, kuri šurp nāk – dauzonīgie bērni, Liepājas teātra izrāžu cienītāji, steidzīgie biznesmeņi un radošu ideju meklējumos klīstošie liepājnieki un pilsētas viesi – liela daļa no Rīgas gala.


Pastāstiet, lūdzu, cik ilgi darbojaties kafejnīcu biznesā?

– Es darbojos kafejnīcu biznesā tikpat, cik kafejnīca “Darbnīca”. Iepriekš pašai bija pieredze kā viesmīlei, bārmenei, bet līdz tam darba dzīve bija pilnīgi citā jomā. 2013. gadā 12. janvārī mēs atvērām vaļā šo kafejnīcu – “Darbnīca”.

Kāpēc izvēlējāties tieši Liepāju, tieši šo vietu?
– Mēs ar vīru 10 gadus Rīgā nodzīvojām – viņš ir rīdzinieks. Tad mēs aizbraucām prom no Latvijas uz pusotru gadu, atgriezāmies Liepājā jau ar ģimenes pieaugumu. Toreiz mūsu uzstādījums bija gadu palikt Liepājā un tad redzēt, vai mēs te paliekam dzīvot vai nē. Es pati esmu liepājniece, vīram vecāki nāk no Liepājas, tā mums šeit ir savas saknes. Tā bija mana ideja – uztaisīt kafejnīcu Liepājā, nezinot, ko tas vispār nozīmē, cik tas ir daudz, ko tas vispār viss ietver. Iepriekš biju strādājusi kafejnīcā, tāpēc likās, ka tas ir izdarāms. Tajā brīdī, kad izdomājām meklēt kafejnīcai vietu, bija svarīgi, pa kādu maršrutu cilvēki Liepājā vairāk staigā. Lielā iela bija pilnīgi panīkusi, tukša, mirusi, un neviens šajā ielas posmā vispār neapgrozījās, visi logi tumši. Visa otra ielas puse bija tumša… it kā Lielā iela, bet tukša. Tagad Lielā iela ir vienīgā no dažiem punktiem Liepājā, kas nekļūst tumša pēc pulksten 17.00. Kafejnīca tomēr ir arī brīvdienu vieta, kā arī vieta brīvā laika pavadīšanai – tai jābūt cilvēkiem pa ceļam, tāpēc, mūsuprāt, Lielā iela ir īstā mūsu “Darbnīcai”. Tagad gan mana pieredze rāda, ka, protams, galvenais, lai ir laba kafija, forša atmosfēra, forša vieta – tad tā var atrasties jebkādā mazā ieliņā. Fakts, ka mūsu kafejnīca ir uz Lielās ielas, kaut kādā mērā palīdz būt centrāliem.

12243231_974387339322545_1622384402547424763_n

Kā Jūs izvēlējāties ēdienkarti?
– Sākumā, kad atvērāmies, bija tikai kafija, kūkas un dzērieni. Kūkas mēs iepirkām, mēs paši necepām. Tad nonācām līdz tam, ka paši sākām cept. Mans vīrs bija arī kūku cepējs kādu brīdi, un pēc tam, 2014. gada maijā, mums pievienojās arī pavārs. Noliktavu sākām pārveidot par virtuvi, un no tā brīža ir arī pieejami dažādi ēdieni.

Vai ēdienkarte Jums ir mainīga?

– Protams, viena no biznesa sastāvdaļām ir veidot jaunus produktus. Ja visu laiku viens un tas pats – ļoti jauki, bet cilvēkiem patīk jaunumi. Tāpēc arī viņi izmēģina jaunas kafejnīcas, bet mūsu uzdevums noturēt viņu uzmanību.

Kādi ir Jūsu klienti?

– Pilnīgi nenosakāms lielums “Darbnīcai”. Sākot ar skolēniem, kurus mēs ļoti labi jūtam skolēnu brīvdienās, beidzot – ar sirmām kundzītēm, kuras nobauda kūciņas. Pa vidu ir tādi mana vecuma biznesa īpašnieki, projektu vadītāji, studenti, nedēļas nogalēs – atpūtnieki. Tā kā ļoti, ļoti plaša auditorija, manuprāt, katrā dienas daļā ir savādāk. Pirms teātra nāk izrāžu apmeklētāji, atvaļinājumos ir citi cilvēki, bet es skatos, ka kopumā tā ir tāda mērķtiecīgo cilvēku publika. Tādi, kuri ir baudītāji, kuriem patīk baudīt, kuriem patīk laba kvalitāte, atmosfēra, kuriem nav vienalga, kur ieskriet un iestrebt kafiju. Tādi, kuri atnāk uz biznesa vai citām sarunām. Un vēl ļoti daudz nāk ģimenes ar bērniem. Interesanti, ka bērni ir vecumā līdz 5-6 gadiem. Jaunie vecāki, lai arī viņiem ir mazi bērni, grib atpūsties. Dzīve ar bērniem te ir pilnīgi citāda, vecāki pasēž, mazie tepat dauzās apkārt. Visvairāk apmeklētāju ir augustā, kas sakrīt ar atvaļinājumu laiku, ar tūrisma sezonu. No rīta līdz vakaram te bija pilns! Savukārt jūlijā mums pērn palaimējās, ka bija draņķīgs laiks, cilvēki plānoja aiziet līdz jūrai, bet tur auksts un nāk sēdēt kafejnīcā. Un to mēs ļoti jūtam, kad ir silts, kad ir auksts, to visu var ļoti, ļoti just.

Vai cenas veidojat atkarībā no pieprasījuma, vai nosakat cenu amplitūdu un pēc tā attiecīgi piesaistat noteiktas maksātspējas klientus?
– Nē, tas jau notiek tā, ka tu jau redzi, kas pa durvīm nāk, tu redzi, ko dara konkurenti, tu redzi, kāds ir tirgus, tu redzi, kāda ir vidējā cena, kvalitāte. Protams, ļoti būtiski ir pašizmaksa, cik produkts vispār izmaksā, cik izmaksā darbinieki. Tas viss ir tā ļoti samērīgi jāveido, tāpēc “Darbnīcā” pārējā tirgus kontekstā ir vidēji augstas cenas.

Jūs minējāt, ka vasarā kafejnīcu apmeklē ļoti daudz cilvēku. Vai ir gadījies tā, ka cilvēku pieplūdums ir tik liels, ka Jūs nespējat visus apkalpot?
– Kad vairs nav kur apsēsties ne pie viena galdiņa, tad mēs vairāk klientus pieņemt nevaram, tāpēc, ka viss jau ir pilns. Un tādas reizītes gadās regulāri, kas mūs, protams, dara trakus (red. – smejas), jo nav otrā stāva, kur varētu piedāvāt apsēsties! Tad stāv ap bāru, sēž uz alus mucām. Kafejnīcā cilvēki iet un nāk. Viens nosēžas pie galdiņa ar grāmatu, datoru… sēž stundām ilgi, otrs ātri apēd dienas zupu un skrien projām. Tā kā tā cilvēku maiņa notiek. Un ko mēs darām? Atvainojamies, palūdzam telefona numuru, piezvanām, kad atbrīvojas vieta. Tā vieta var atbrīvoties pēc 2 minūtēm, varbūt pēc 15 minūtēm, varbūt pēc pusstundas. Tāpēc mēs lūdzam cilvēkus rezervēt galdiņus, ja ir vēlme un plāni priekšdienām.

Kā pieprasījumu ietekmē dažādi notikumi, pasākumi Liepājā nesezonā?
– Ļoti ietekmē! Nesezonā ļoti ietekmē lielie sporta un kultūras pasākumi. Sezona mums beidzās vienā datumā – 1. septembrī. Salīdzinot ar to skrējienu, kam bijām pieraduši augustā, septembris mums likās nepierasti tukšs. Tajā pašā laikā sākām koncentrēties klientu apkalpošanai, kas iebrauc nedēļas nogalēs uz lielajiem pasākumiem. Mēs ļoti izjūtam labas teātra izrādes Liepājas teātrī. Zinām – šovakar būs izrāde “1984” – ļoti laba, būs pilns. Atbrauks no Rīgas autobuss, un šeit būs pilns! Tā kā mēs ļoti jūtam, kad Liepājā notiek lielie pasākumi.

12745828_972620252832587_8361400231495354641_n

Runājot par sezonalitāti, vai varat nosaukt vismaz vienu populārāko ēdienu, dzērienu katrā sezonā?
– Ledus latte, ledus kafija, viss atspirdzinošais sortiments siltajā sezonā, vasarā. Ziema – tās ir kūkas, kafijas, taču arī, pateicoties Latvijas alus brūvētāju darinājumiem, pastāvīgie klienti ļoti novērtē alus sortimentu arī gada vēsajos mēnešos. Cēzara salāti visu gadu, vienalga ziema vai vasara, Cēzara salātus ēd grabot. Mēs bijām pa vasaru aizmirsuši tējas piegādātāju telefona numuru, jo pēdējo reizi bijām maijā veikuši pasūtījumu.

Foto: Publicitātes

 

Komentāri

Kategorijas