logo image
Seko mums facebook.com Seko mums twitter.com Cukursaldi.lv RSS

Pārtikas izstāde Riga Food 2020 šogad šaurāka, bet ar interesantiem gardumiem

September 21st, 2020  |  Publicēts iekš Saldās ziņas

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā aizvadītā Baltijas nozīmīgākā pārtikas izstāde “Riga Food 2020” šogad notika vienā hallē – šaurākā ražotāju un apmeklētāju lokā, bet gardumu piedāvājums gan no Latvijas, gan citām valstīm bija dažāds un pārsteidza ne ar vienu vien jaunumu. Protams, nozares profesionāļiem šie ir gada svētki, un arī COVID-19 radītie apstākļi neatturēja satikties, pārrunāt aktuālo, gūt jaunus kontaktus, klientus un izvērtēt jaunu tirgu iespējas.

Netrūka arī gardēžu, kuri uz izstādi atnāca iepazīt vēl neiepazītās garšas, smelties idejas savai ēdienkartei, kā arī iegādāties pārtiku ikdienas vajadzībām. Kā katru gadu, izstādes atsevišķas ekspozīcijas apmeklēja arī Zemkopības ministrijas pārstāvji un zemkopības ministrs Kaspars Gerhards.

Ja lielāko ražotāju piedāvājums pieejams veikalos, tad mājražotāji, mazie uzņēmēji sastopami biežāk dažādos tirdziņos vai pašu saimniecībās. Sarunās viņi atzina, ka šogad vajadzēja domāt plašāk, meklējot iespējas pārdot produktus internetā, sarūkot restorānu pieprasījumam, meklēt jaunus klientus mazumtirdzniecībā. Cerības izstādē viesusi kaimiņvalstu Igaunijas, Lietuvas uzņēmēju interese par piedāvāto.

Tieši mazie uzņēmēji un mājražotāji Baltijas nozīmīgākajā pārtikas izstādē “Riga Food 2020” Rīgas plānošanas reģiona Uzņēmējdarbības atbalsta centra organizētajā ekspozīcijā sekmīgi parādījuši, cik izteiksmīga un reizē dabīga ir Rīgas reģiona garša. “Rīgas reģionā tapušie pārtikas produkti arī ir sava veida reģiona identitāte, kas tiek novērtēta, to parādot plašākā sabiedrībā. Jāsaka paldies katrai pašvaldībai, kas, Rīgas plānošanas reģiona Uzņēmējdarbības atbalsta centram veidojot kopējo ekspozīciju, ieteica kādu no saviem uzņēmējiem, kuri ražo pārtiku, dzērienus un izstādes apmeklētājiem izcēla Rīgas reģiona garšu. Tikai daži no ieteiktajiem piedalījās arī pērn, bet šogad atkal mums bija daudz jaunu dalībnieku! Šīs bija jaunām atziņām un kontaktiem piepildītas dienas, kurās mūsu ražotāji satika daudzus potenciālos klientus – produkcijas pircējus nākotnē un saimniecību apmeklētājus, kā arī iepazinās savstarpēji,” pauž Rīgas plānošanas reģiona Uzņēmējdarbības atbalsta centra vadītāja Dace Grīnberga.

Šogad līdztekus vairākiem simtiem dažādu vietējo un ārvalstu pārtikas zīmolu pirmo reizi izstādes vēsturē bija izveidots Japānas paviljons, kurā apmeklētāji varēja iepazīties ar vienu no pasaulē iecienītākajiem un populārākajiem Japānas lauksaimniecības produktiem – japāņu tēju, tās bagātīgo kultūru un galveno simbolu – Tējas namu. Galvenie mērķi dalībai izstādē “Riga Food 2020” bija radīt izpratni par Japānas lauksaimniecības produktu un pārtikas augsto kvalitāti, kā arī veidot jaunas uzņēmējdarbības iespējas tirgus tālākai attīstībai Baltijas reģionā, apgūstot jaunus biznesa kanālus un aktualizējot japāņu tējas labvēlīgo ietekmi uz veselību.

Japānas vēstnieks Latvijā Jasuhiro Kavaguči (Yasuhiro Kawaguchi) komentēja: “Japāna bija viena no pirmajām valstīm, kas 1921.gadā atzina Latvijā neatkarību, un līdz pat šai dienai abu valstu starpā pastāv stabils potenciāls ilgtermiņa sadarbības turpināšanai. Japānas un Eiropas Savienības ekonomisko partnerattiecību līgums, kā arī Japānas un Eiropas Savienības stratēģiskās partnerības līgums ir stabils juridiskais pamats Japānas un Latvijas turpmākai ekonomiskai sadarbībai, kā arī vēl dziļākai savstarpējai sapratnei. Es ceru, ka “Riga Food 2020″ darbosies kā katalizators šajā virzienā.” Izstādes apmeklētāji degustēja japāņu tējas – Matcha, Gyokuro, Sencha, Bancha, Hojicha (brūno rīsu tēja), kā arī aromatizētu zaļo tēju un saldo Matcha pulveri-saldo Hojicha (grauzdēta zaļā tēja) pulveri, ko izmanto late dzērienu pagatavošanai.

Foto: Daina Vārpiņa

 

Komentāri

Kategorijas