
Septembrī Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā zaļajā režīmā norisinājās Baltijas nozīmīgākā pārtikas industrijas izstāde “Riga Food 2021”, kas demonstrēja strauju pārtikas nozares attīstību, piedāvājot jaunus, inovatīvus produktus un efektīvas tehnoloģijas. Apmeklētāji un dalībnieki novērtēja iespēju atkal satikties un iepazīt, dalīties ar pārtikas nozarē jaunāko.


“Kad sapratām, ka pārtikas industrijas izstāde Riga Food notiks arī šogad, aprunājāmies ar pašvaldībām un ātri pieņēmām lēmumu piedalīties. Katra pašvaldība izvirzīja savus uzņēmumus reģiona stendam – mūsu stendā piedalījās 14 uzņēmēji. Novērtējam mūsu deviņu pašvaldību uzņēmēju vēlmi parādīt, kādus pārtikas produktus, dzērienus viņi gatavo. Daži pircējiem ir jau labi pazīstami, bet citi tikai iepazīstina ar preci. Priecē, ka piedāvājums ir plašs un reizē inovatīvs, tā pamazām veidojas Rīgas reģiona garša un vietējos ražotājus raksturojoša identitāte,” stāsta Rīgas plānošanas reģiona Reģionālās attīstības koordinācijas nodaļas vadītāja Dace Grīnberga.
Pēc Daces Grīnbergas vērojumiem pārtikas ražotāji iegūst pēc izstādes jaunus klientus – veikalus, restorānus u.c. Ne mazāk svarīga ir savstarpējā iepazīšanās, dalīšanās pieredzē. Sadarbība ar stendā esošajiem uzņēmumiem Rīgas plānošanas reģionam turpinās arī pēc Riga Food izstādēm, piemēram, aizvadītajā ziemā uzņēmēji tika tiešsaistē aicināti uz mārketinga lekcijām par savas produkcijas pārdošanas iespējām, piedalīties virtuālajā Ziemassvētku tirdziņā, bet šogad gaidāma meistarklase par sava veikala internetā izveidi.

“Priecē, ka izstāde zaļajā režīmā ļāva brīvi komunicēt, atklāt jaunas garšas un veidot veiksmīgu sadarbību. Gan dalībnieki, gan apmeklētāji atzinīgi novērtēja, ka atkal varēja pilnvērtīgi bez maskām izbaudīt izstādi, kā tas bija pirms pandēmijas. Esam gandarīti par lielu pārtikas nozares profesionāļu interesi. Jau atkal pārliecinājāmies par latviešu izdomu, radošumu un biznesa intuīciju – pašmāju uzņēmumi prezentēja jaunus, inovatīvus un konkurētspējīgus produktus un pakalpojumus, kas raisīja lielu rezonansi arī medijos,” stāsta “Riga Food” vadītājs Rolands Nežborts.



Kā atzīst organizatori (BT1), kaut arī izstādes organizēšana zaļajā režīmā radīja virkni izaicinājumu un ierobežojumu, kas saistīti ar ārvalstu dalībnieku iebraukšanu, robežu šķērsošanu un pakalpojumu saņemšanu, tomēr notikums pulcēja starptautisku publiku. “Riga Food 2021” savas preces un pakalpojumus prezentēja 300 uzņēmumu no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Austrijas, Moldovas, Itālijas, Polijas, Kanādas, Spānijas, Ukrainas, kopumā no 15 valstīm.

Nākamā starptautiskā pārtikas, dzērienu, pārtikas pārstrādes, tehnoloģiju, iepakojuma, inovāciju, sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un veikalu aprīkojuma un servisa izstāde “Riga Food 2022” notiks trīs dienas – 2022. gadā no 8. līdz 10.septembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā.
“Riga Food” rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar Latvijas Republikas Zemkopības ministriju, Agroresursu un ekonomikas institūtu, Latvijas Tehnoloģisko centru, “EEN Latvija”, Pavāru klubu, “Diplomatic Economic Club Latvia”.
Fotogrāfijas: Daina Vārpiņa
Komentāri